Abstract
Eén voor één komen de leerlingen het computerlokaal binnen.
Ze gaan achter een computer zitten, starten het programma en
loggen in. Vervolgens wordt via het programma, online, contact
gezocht met groepsleden. Wanneer na enkele minuten de
leerlingen allemaal aanwezig zijn, wordt er overal driftig getikt.
De docent loopt rond om te zien of er problemen zijn en gaat
na enige tijd ook achter een vrije pc zitten. Hij kijkt mee met
wat er door de leerlingen, via de computer, allemaal gezegd
wordt en stuurt af en toe ook een bericht. Als de bel gaat,
worden door enkele leerlingen nog snel even afspraken
gemaakt om in een tussenuur verder te gaan werken in de
mediatheek.
Ze gaan achter een computer zitten, starten het programma en
loggen in. Vervolgens wordt via het programma, online, contact
gezocht met groepsleden. Wanneer na enkele minuten de
leerlingen allemaal aanwezig zijn, wordt er overal driftig getikt.
De docent loopt rond om te zien of er problemen zijn en gaat
na enige tijd ook achter een vrije pc zitten. Hij kijkt mee met
wat er door de leerlingen, via de computer, allemaal gezegd
wordt en stuurt af en toe ook een bericht. Als de bel gaat,
worden door enkele leerlingen nog snel even afspraken
gemaakt om in een tussenuur verder te gaan werken in de
mediatheek.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 22-25 |
Number of pages | 4 |
Journal | Kleio |
Volume | 46 |
Issue number | 2 |
Publication status | Published - 2005 |