Abstract
Dit boek beschrijft in eenendertig kerninzichten de belangrijkste wiskundige inzichten die leerlingen in hun basisschoolloopbaan moeten verwerven.
Bij elk kerninzicht schetst het boek de leerlijn die de leerkracht houvast geeft bij het volgen van en inspelen op leerprocessen van kinderen. Elk kerninzicht wordt verduidelijkt met voorbeelden uit de praktijk. Een relevant leerstofoverzicht, afgeleid van de door de overheid geformuleerde kerndoelen en referentieniveaus, is aan het eind van ieder hoofdstuk te vinden. Het laatste hoofdstuk beschrijft de samenhang tussen de kerninzichten, de leerlijnen en de achterliggende leer- en onderwijsprincipes. Praktijkvoorbeelden en analyses worden afgewisseld met vragen en opdrachten. Dit maakt het boek zeer toegankelijk. Deze vierde druk toont geactualiseerde voorbeelden uit rekenmethodes voor de basisschool.
Bij elk kerninzicht schetst het boek de leerlijn die de leerkracht houvast geeft bij het volgen van en inspelen op leerprocessen van kinderen. Elk kerninzicht wordt verduidelijkt met voorbeelden uit de praktijk. Een relevant leerstofoverzicht, afgeleid van de door de overheid geformuleerde kerndoelen en referentieniveaus, is aan het eind van ieder hoofdstuk te vinden. Het laatste hoofdstuk beschrijft de samenhang tussen de kerninzichten, de leerlijnen en de achterliggende leer- en onderwijsprincipes. Praktijkvoorbeelden en analyses worden afgewisseld met vragen en opdrachten. Dit maakt het boek zeer toegankelijk. Deze vierde druk toont geactualiseerde voorbeelden uit rekenmethodes voor de basisschool.
Translated title of the contribution | Mathematics in practice: Big ideas |
---|---|
Original language | Dutch |
Place of Publication | Groningen |
Publisher | Noordhoff Uitgevers |
Number of pages | 475 |
Edition | 4 |
ISBN (Print) | 9789001080723 |
Publication status | Published - 4 Apr 2023 |