Abstract
Bijlage 3 van Symposium Contingent handelen van docenten in het primair, voortgezet, middelbaar en hoger beroepsonderwijs In het middelbaar beroepsonderwijs wordt van docenten verwacht dat zij hun handelen continu afstemmen op de beroepskennis van studenten. Dit houdt in dat docenten de beroepskennis van studenten diagnosticeren en hier hun interventies zowel inhoudelijk als qua taalgebruik op aanpassen. In een casestudie is onderzocht hoe docenten van de opleiding Sport en Bewegen diagnosticeren en interveniëren. Er is een instrument ontwikkeld om contingent handelen van mbo-docenten in kaart te brengen. Voorlopige resultaten laten zien dat docenten beroepskennis van studenten nauwelijks expliciet diagnosticeren. Docenten geven aan dat dit te maken heeft met tijdsdruk en dat diagnosticeren vaak impliciet gebeurt.
Original language | Dutch |
---|---|
Publication status | Unpublished - 2014 |
Event | Onderwijs Research Dagen (ORD) - Groningen, Netherlands Duration: 11 Jun 2014 → 13 Jun 2014 |
Conference
Conference | Onderwijs Research Dagen (ORD) |
---|---|
Country/Territory | Netherlands |
City | Groningen |
Period | 11/06/14 → 13/06/14 |