Wetenschapper in de klas: Wetenschappelijk onderzoek en technologie vertalen naar onderzoekend en ontwerpend leren in het basisonderwijs

Translated title of the contribution: Scientist in the classroom: Transferring scientific research and technology to inquiry-learning and learning by design in primary education

Tim van Wessel, Maarten Kleinhans, Johannes van Keulen, Anne Baar

Research output: Book/ReportBookProfessional

Abstract

Doel van dit boekje is om wetenschappers te ondersteunen om (eigen) wetenschappelijk onderzoek en technologie te vertalen naar het basisonderwijs om op die manier kinderen op jonge leeftijd kennis te laten maken met actuele wetenschappelijke thema’s en het leren onderzoeken en ontwerpen.
Translated title of the contributionScientist in the classroom: Transferring scientific research and technology to inquiry-learning and learning by design in primary education
Original languageDutch
Place of PublicationUtrecht
PublisherCentrum voor Onderwijs en Leren Universiteit Utrecht
Number of pages72
ISBN (Print)978-90-819-15717
Publication statusPublished - 2014

Keywords

  • Onderzoekend leren
  • ontwerpend leren
  • wetenschap en technologie

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Scientist in the classroom: Transferring scientific research and technology to inquiry-learning and learning by design in primary education'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this