Wetenschappelijke doorbraken de klas in! Kleding.

Translated title of the contribution: Science in the Classroom! Clothing.

Lianne Toussaint, Jan Baren-Nawrocka (Editor), Sanne Dekker (Editor), Miriam Boer (Editor), Anneke Smelik*, Jorien Simmelink, Maaike Tienhoven

*Corresponding author for this work

Research output: Book/ReportReportPopular

Abstract

Kleding gaat over de manier waarop we met kleding onze identiteit proberen uit te drukken en de gevolgen van het productieproces van kleding op mens en milieu. Onderscheidt de kleding die we dragen ons werkelijk van anderen of speelt de (sub)cultuur waartoe we willen behoren een grote rol in onze kledingkeuze? Waar komt onze kleding vandaan? En wat heeft onze vraag naar steeds nieuwe kleding voor consequenties voor mens en milieu? Het project ‘Kleding’ is in het schooljaar 2017-2018 ontwikkeld door een team van onderzoekers van de Radboud Universiteit, basisschoolleraren en het WKRU.
Translated title of the contributionScience in the Classroom! Clothing.
Original languageDutch
PublisherWetenschapsknooppunt Radboud Universiteit
ISBN (Electronic)978-90-818461-7-2
Publication statusPublished - Jan 2019

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Science in the Classroom! Clothing.'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this