Welke factoren beïnvloeden de Engelse taalvaardigheid van leerlingen in het tweetalig primair onderwijs?

Emmi Stuij*, Anne-France Pinget

*Corresponding author for this work

    Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

    Abstract

    In deze studie is onderzocht welke factoren invloed
    hebben op de leerprestaties van leerlingen in het
    tweetalig primair onderwijs (tpo). De Engelse lees-,
    luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van 361 leerlingen van zes verschillende tpo-scholen is gemeten.
    Vervolgens is geanalyseerd of er een verband is tussen
    de Engelse taalvaardigheid en een aantal leerlinggebonden en onderwijsgerelateerde factoren. Uit deze
    analyse blijkt onder meer dat leerlingen die vanaf
    de geboorte met twee of meer talen zijn opgegroeid
    vaardiger zijn in het Engels dan leerlingen die een
    eentalige opvoeding hebben gehad.
    Original languageDutch
    Number of pages7
    JournalLevende Talen Tijdschrift
    Volume4
    Publication statusPublished - 2023

    Cite this