Wat willen docenten Duits met literatuur in de onderbouw? Een inventarisatie

Elisabeth Lehrner-te Lindert, E.W. van der Knaap, H.C.J. de Graaff

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Abstract

Dankzij de resultaten van een vragenlijst onder docenten Duits weten we welke leerdoelen de docenten met de inzet van literatuur in de onderbouw Duits nastreven, hoe vaak ze literatuur inzetten, welke didactische methoden ze gebruiken en welke verbeteringsvoorstellen ze ten aanzien van de onderwijspraktijk noemen. Juist gebruik van literatuur in de onderbouw zou de aansluiting tussen onder- en bovenbouw kunnen versterken, het leesplezier vergroten en de taalvaardigheid verbeteren. Uit de opvattingen van de docenten kunnen voorzichtige conclusies getrokken worden over de rol die literatuur in de onderbouw Duits zou kunnen spelen.
Original languageDutch
Pages (from-to)38-50
Number of pages13
JournalLevende Talen Tijdschrift
Volume19
Issue number4
Publication statusPublished - 2018

Bibliographical note

Dutch version of article in German

Keywords

  • literatuur
  • literature
  • Literatur
  • literatuurdidactiek
  • didactics
  • Literaturdidaktik
  • onderwijs
  • education

Cite this