@article{5964b9fc37374cab94940272eb9ec1ca,
title = "Wat willen docenten Duits met literatuur in de onderbouw?: Een inventarisatie",
abstract = "Dankzij de resultaten van een vragenlijst onder docenten Duits weten we welke leerdoelen de docenten met de inzet van literatuur in de onderbouw Duits nastreven, hoe vaak ze literatuur inzetten, welke didactische methoden ze gebruiken en welke verbeteringsvoorstellen ze ten aanzien van de onderwijspraktijk noemen. Juist gebruik van literatuur in de onderbouw zou de aansluiting tussen onder- en bovenbouw kunnen versterken, het leesplezier vergroten en de taalvaardigheid verbeteren. Uit de opvattingen van de docenten kunnen voorzichtige conclusies getrokken worden over de rol die literatuur in de onderbouw Duits zou kunnen spelen.",
keywords = "literatuur, literature, Literatur, literatuurdidactiek, didactics, Literaturdidaktik, onderwijs, education",
author = "{Lehrner-te Lindert}, Elisabeth and {van der Knaap}, E.W. and {de Graaff}, H.C.J.",
note = "Dutch version of article in German",
year = "2018",
language = "Dutch",
volume = "19",
pages = "38--50",
journal = "Levende Talen Tijdschrift",
issn = "1566-2713",
number = "4",
}