Vissen en erwten: Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag

Translated title of the contribution: Fish & Peas: Contest mathematics lower secondary education

Research output: Other contributionOther research output

Abstract

Soms kun je iets niet precies tellen, zoals vissen in een vijver. Je moet dan andere manieren bedenken om het totale aantal te schatten. In deze opdracht ga je hiermee aan het werk en probeer je handige telmethoden te verzinnen voor grotere en niet met de hand te tellen populaties.

Deze opdracht is gebruikt voor de Onderbouw Wiskunde Dag 2015
Translated title of the contributionFish & Peas: Contest mathematics lower secondary education
Original languageDutch
Typeteaching materials
Media of outputWeb/PDF
PublisherFreudenthal instituut
Number of pages12
Place of PublicationUtrecht
Volume4
Publication statusPublished - 1 Feb 2015

Publication series

NameWiskunde in Teams
PublisherUniversiteit Utrecht, Freudenthal Instituut

Keywords

  • Mathematics education
  • secondary education

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Fish & Peas: Contest mathematics lower secondary education'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this