Abstract
Een veterfabrikant wil een marktaandeel verwerven in de 'vetermarkt'. De leerlingen
schrijven in de rol van "adviesteam" een advies aan de fabrikant, over wat voor
veters (welke lengte) de fabrikant op de markt moet brengen en waarom.
Daartoe verkennen ze eerst hun eigen veterschoenen, en vervolgens onderzoeken ze
aan de hand van een vooronderzoek dat bestaat uit drie delen wat er allemaal
speelt, bij het rijgen van veters.
Uiteindelijk geven de leerlingen een advies, waarin ze de resultaten van de
verkenning en het vooronderzoek gebruiken
Deze opdracht is gebruikt voor de Onderbouw Wiskunde Dag 2018
schrijven in de rol van "adviesteam" een advies aan de fabrikant, over wat voor
veters (welke lengte) de fabrikant op de markt moet brengen en waarom.
Daartoe verkennen ze eerst hun eigen veterschoenen, en vervolgens onderzoeken ze
aan de hand van een vooronderzoek dat bestaat uit drie delen wat er allemaal
speelt, bij het rijgen van veters.
Uiteindelijk geven de leerlingen een advies, waarin ze de resultaten van de
verkenning en het vooronderzoek gebruiken
Deze opdracht is gebruikt voor de Onderbouw Wiskunde Dag 2018
Translated title of the contribution | Tie shoelaces: Contest mathematics lower secondary education |
---|---|
Original language | Dutch |
Type | teaching materials |
Media of output | Web/PDF |
Publisher | Freudenthal instituut |
Number of pages | 12 |
Place of Publication | Utrecht |
Volume | 7 |
Publication status | Published - 1 Feb 2018 |
Keywords
- mathematics education
- secondary education