Veters rijgen: Opdracht voor de onderbouw wiskunde dag

Translated title of the contribution: Tie shoelaces: Contest mathematics lower secondary education

Research output: Other contributionOther research output

Abstract

Een veterfabrikant wil een marktaandeel verwerven in de 'vetermarkt'. De leerlingen
schrijven in de rol van "adviesteam" een advies aan de fabrikant, over wat voor
veters (welke lengte) de fabrikant op de markt moet brengen en waarom.
Daartoe verkennen ze eerst hun eigen veterschoenen, en vervolgens onderzoeken ze
aan de hand van een vooronderzoek dat bestaat uit drie delen wat er allemaal
speelt, bij het rijgen van veters.
Uiteindelijk geven de leerlingen een advies, waarin ze de resultaten van de
verkenning en het vooronderzoek gebruiken


Deze opdracht is gebruikt voor de Onderbouw Wiskunde Dag 2018
Translated title of the contributionTie shoelaces: Contest mathematics lower secondary education
Original languageDutch
Typeteaching materials
Media of outputWeb/PDF
PublisherFreudenthal instituut
Number of pages12
Place of PublicationUtrecht
Volume7
Publication statusPublished - 1 Feb 2018

Keywords

  • mathematics education
  • secondary education

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Tie shoelaces: Contest mathematics lower secondary education'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this