Verschillen in reguleren van leren en efficiëntie van leren tussen voltijd en deeltijd studenten

Bas Agricola, Peter Blind, Ellen Traas

Research output: Contribution to conferencePaperOther research output

Abstract

In dit quasi experimenteel onderzoek is onderzocht of eerstejaars voltijd- en deeltijdstudenten fysiotherapie verschillen in hun reguleren van leren en efficiëntie van leren. Met een MSLQ-ILS vragenlijst is het reguleren van leren gemeten. Daarnaast is de prestatie van studenten bepaald op een multiple choice toets, tijdens de toets moesten studenten hun mentale inspanning scoren. Deeltijdstudenten blijken op 12 van de 16 MSLQ-ILS schalen significant hoger te scoren dan voltijdstudenten en zijn daarmee beter in staat hun leren te reguleren. Met de combinatie van de prestatie op een multiple choice toets en de mentale inspanning die dat kosste is vastgesteld dat deeltijdstudenten ook efficiënter leren dan voltijdstudenten.
Original languageDutch
Publication statusUnpublished - 2012
Externally publishedYes
EventOnderwijs Research Dagen 2012 - Wageningen, Netherlands
Duration: 20 Jun 201222 Jun 2012

Conference

ConferenceOnderwijs Research Dagen 2012
Country/TerritoryNetherlands
CityWageningen
Period20/06/1222/06/12

Cite this