Van taalvergelijking naar taalbewustzijn: Grammaticaonderwijs in de vakken Nederlands, Engels en Duits

Translated title of the contribution: From language comparison to language awareness: Grammar education in the subjects Dutch, English and German

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Abstract

    Promoveren naast je drukke baan als leraar (b)lijkt een hele klus. Wat beweegt mensen om dit te doen? Bevalt het? Wat voor mooie ontdekkingen doen ze en welke hobbels moeten ze nemen? Vives laat promoverende leraren aan het woord. In dit nummer docent Nederlands Gijs Leenders.
    Translated title of the contributionFrom language comparison to language awareness: Grammar education in the subjects Dutch, English and German
    Original languageDutch
    Article number180
    Pages (from-to)34-35
    Number of pages2
    JournalVives
    Publication statusPublished - 18 Jan 2023

    Keywords

    • promoverende leraren
    • grammaticaal taalbewustzijn
    • bewuste taalvaardigheid
    • CLAP!
    • Vives

    Fingerprint

    Dive into the research topics of 'From language comparison to language awareness: Grammar education in the subjects Dutch, English and German'. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this