Vakdidactisch onderzoek in perspectief

K.T. Boersma, H. Eijkelhof, W. Kuiper

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Abstract

Het Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (FIsme) heeft de afgelopen decennia vakdidactisch onderzoek gedaan naar inrichting en optimalisering van het onderwijsleerproces voor alle vier de bètavakken: Biologie, Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde. Voor de natuurwetenschappelijke vakken richtte dat zich met name op havo en vwo, voor Wiskunde ook op het basisonderwijs en (voorbereidend) beroepsonderwijs. Het meeste onderzoek werd uitgevoerd als ontwerponderzoek in voorbereiding op een promotie...
Original languageDutch
Title of host publicationTheorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels
EditorsJ.W.F. van Tartwijk, M. Brekelmans, P.J. den Brok, M.T. Mainhard
Place of PublicationAmsterdam
PublisherSWP
Pages11-23
Number of pages230
ISBN (Print)978 90 8850 501 0
Publication statusPublished - 2014

Cite this