Abstract
Het Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (FIsme)
heeft de afgelopen decennia vakdidactisch onderzoek gedaan naar inrichting
en optimalisering van het onderwijsleerproces voor alle vier de
bètavakken: Biologie, Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde. Voor de natuurwetenschappelijke
vakken richtte dat zich met name op havo en vwo,
voor Wiskunde ook op het basisonderwijs en (voorbereidend) beroepsonderwijs.
Het meeste onderzoek werd uitgevoerd als ontwerponderzoek in
voorbereiding op een promotie...
Original language | Dutch |
---|---|
Title of host publication | Theorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels |
Editors | J.W.F. van Tartwijk, M. Brekelmans, P.J. den Brok, M.T. Mainhard |
Place of Publication | Amsterdam |
Publisher | SWP |
Pages | 11-23 |
Number of pages | 230 |
ISBN (Print) | 978 90 8850 501 0 |
Publication status | Published - 2014 |