Abstract
Voortbouwend op de missie voor de educatie van het jonge kind in Utrecht volgen in dit kwaliteitskader vier hoofdstukken die ieder focussen op één van de systemen waarin jonge kinderen zich ontwikkelen, waarbij uiteraard aandacht is voor de samenhang tussen deze systemen.
In Hoofdstuk 1 gaan we in op wat er op de groepen zou moeten gebeuren om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Hierbij maken we onderscheid tussen het garanderen van sociaalemotionele basisbehoeften, het creëren van leer- en ontwikkelmogelijkheden en het stimuleren van de brede talentontwikkeling.
In Hoofdstuk 2 gaan we in op het gelijkwaardig samenwerken met
ouders aan de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Hoe kunnen ouders en professionals vormgeven aan deze gedeelde verantwoordelijkheid en elkaar versterken?
In Hoofdstuk 3 wordt besproken wat er in het team, de organisatie en de wijk zou moeten gebeuren, oftewel de directe schil rondom de groepen. Ten slotte gaan we in Hoofdstuk 4 in op hoe een optimale doorgaande lijn van voorschoolse voorzieningen naar het basisonderwijs kan worden gerealiseerd
In Hoofdstuk 1 gaan we in op wat er op de groepen zou moeten gebeuren om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Hierbij maken we onderscheid tussen het garanderen van sociaalemotionele basisbehoeften, het creëren van leer- en ontwikkelmogelijkheden en het stimuleren van de brede talentontwikkeling.
In Hoofdstuk 2 gaan we in op het gelijkwaardig samenwerken met
ouders aan de optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Hoe kunnen ouders en professionals vormgeven aan deze gedeelde verantwoordelijkheid en elkaar versterken?
In Hoofdstuk 3 wordt besproken wat er in het team, de organisatie en de wijk zou moeten gebeuren, oftewel de directe schil rondom de groepen. Ten slotte gaan we in Hoofdstuk 4 in op hoe een optimale doorgaande lijn van voorschoolse voorzieningen naar het basisonderwijs kan worden gerealiseerd
Original language | Dutch |
---|---|
Place of Publication | Utrecht |
Number of pages | 73 |
Edition | 4 |
Publication status | Published - 2023 |