Abstract
Kennis van genres en tekststructuren draagt bij aan verhoging van de taalvaardigheid.
Ook al besteden methoden Nederlands aandacht aan tekstsoorten,
en onderschrijven voorstanders van taalgericht vakonderwijs het
belang van genredidactiek, toch is er behoefte aan meer eenduidigheid in
aanpak en terminologie. Deze verkenning van vakgericht taalonderwijs
werpt meer licht op de zaak en biedt aanknopingspunten voor het basisonderwijs
en voortgezet onderwijs.
Ook al besteden methoden Nederlands aandacht aan tekstsoorten,
en onderschrijven voorstanders van taalgericht vakonderwijs het
belang van genredidactiek, toch is er behoefte aan meer eenduidigheid in
aanpak en terminologie. Deze verkenning van vakgericht taalonderwijs
werpt meer licht op de zaak en biedt aanknopingspunten voor het basisonderwijs
en voortgezet onderwijs.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 22-27 |
Journal | Levende Talen Magazine |
Volume | 102 |
Issue number | 5 |
Publication status | Published - 2015 |