Abstract
Bedrijfsopvolging binnen familiebedrijven is een emotioneel geladen en complex proces. De tevredenheid van stakeholders over dit proces is cruciaal voor de continuïteit van het familiebedrijf en daarom is het belangrijk dat de ondernemer de
juiste omstandigheden schept om het stokje aan de volgende generatie over te dragen. In deze studie doen we verslag van een onderzoek naar succesfactoren tijdens het proces van bedrijfsopvolging en geven we, op basis van een integraal model voor bedrijfsopvolging, adviseurs inzicht in factoren die een signiIcante bijdrage leveren aan de tevredenheid en het verloop van het opvolgingsproces.
juiste omstandigheden schept om het stokje aan de volgende generatie over te dragen. In deze studie doen we verslag van een onderzoek naar succesfactoren tijdens het proces van bedrijfsopvolging en geven we, op basis van een integraal model voor bedrijfsopvolging, adviseurs inzicht in factoren die een signiIcante bijdrage leveren aan de tevredenheid en het verloop van het opvolgingsproces.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 326-334 |
Number of pages | 9 |
Journal | Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie |
Volume | 89 |
Issue number | 9 |
Publication status | Published - Sept 2015 |