Abstract
Onderdeel van de vernieuwing van de Tweede Fase van havo en vwo
is de invoering van de grafische rekenmachine. Leerlingen schaffen
meestal in klas 4 van havo of vwo een grafische rekenmachine aan,
die ze tot en met het eindexamen gebruiken. Wanneer de opleiding
vervolgd wordt met universitaire studie, dan zal een deel van hen de
machine van de hand doen. Het valt echter te verwachten dat met name
studenten van exacte vakken inmiddels zo vertrouwd zijn met hun apparaat
dat ze het meenemen naar de universiteit, waarmee de grafische
rekenmachine dus ook in de collegebanken verschijnt. Wat betekent
dit voor het universitaire onderwijs en wat kan men van studenten
verwachten die gewend zijn om met een grafische rekenmachine te
werken?
is de invoering van de grafische rekenmachine. Leerlingen schaffen
meestal in klas 4 van havo of vwo een grafische rekenmachine aan,
die ze tot en met het eindexamen gebruiken. Wanneer de opleiding
vervolgd wordt met universitaire studie, dan zal een deel van hen de
machine van de hand doen. Het valt echter te verwachten dat met name
studenten van exacte vakken inmiddels zo vertrouwd zijn met hun apparaat
dat ze het meenemen naar de universiteit, waarmee de grafische
rekenmachine dus ook in de collegebanken verschijnt. Wat betekent
dit voor het universitaire onderwijs en wat kan men van studenten
verwachten die gewend zijn om met een grafische rekenmachine te
werken?
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 399-405 |
Number of pages | 7 |
Journal | Nieuw archief voor wiskunde. Serie 5 |
Volume | 1 |
Issue number | 4 |
Publication status | Published - Dec 2000 |