Sociale robots voor tweedetaalverwerving

Translated title of the contribution: Social robots for second language learning

Rianne van den Berghe

Research output: Contribution to conferenceAbstractOther research output

Abstract

Bij het leren van een tweede taal geldt over het algemeen: hoe jonger je ermee begint, hoe makkelijker het gaat. Tegenwoordig zijn er steeds meer technologische toepassingen om een tweede taal te leren. Zo zijn er bijvoorbeeld, ook voor jonge kinderen, steeds meer computerspelletjes en apps om een tweede taal te leren. In deze presentatie ligt de focus op één van de nieuwste vormen van technologie, namelijk sociale robots. In het Europese L2TOR project wordt onderzocht hoe robots ingezet kunnen worden om kinderen te helpen een tweede taal te leren. Nu robots steeds geavanceerder worden, raken ze steeds meer geïntegreerd in het dagelijks leven. Zo worden er al sociale robots gebruikt in ziekenhuizen bij kinderen met diabetes en in verzorgingshuizen voor ouderen. Echter, veel mensen zijn enigszins huiverig voor deze ontwikkeling. In deze presentatie zal worden ingegaan op zowel de voordelen van robots als de knelpunten die ze met zich meebrengen.
Translated title of the contributionSocial robots for second language learning
Original languageDutch
Publication statusUnpublished - 20 Jan 2018
EventLustrumsymposium Verschillend Taalvaardig - Amsterdam, Netherlands
Duration: 20 Jan 2018 → …

Conference

ConferenceLustrumsymposium Verschillend Taalvaardig
Country/TerritoryNetherlands
CityAmsterdam
Period20/01/18 → …

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Social robots for second language learning'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this