Abstract
Typisch voor het Nederlandse onderwijs is dat kinderen in de rekenwiskundeles weinig onderzoekend bezig zijn. Internationaal vergelijkend
onderzoek laat keer op keer zien dat er in Nederland veel aandacht is
voor de zwakkere rekenaars en weinig voor sterkere rekenaars. Daarom
is er geen land ter wereld waar de zwakste rekenaars zo sterk rekenen
als in Nederland. De keerzijde hiervan is echter dat het aantal uitblinkers
klein is. Veel potentieel sterke rekenaars presenteren mogelijk onder hun
niveau. Dat is in heel Nederland zo en dat is bij veel scholen van Agora
niet anders.
onderzoek laat keer op keer zien dat er in Nederland veel aandacht is
voor de zwakkere rekenaars en weinig voor sterkere rekenaars. Daarom
is er geen land ter wereld waar de zwakste rekenaars zo sterk rekenen
als in Nederland. De keerzijde hiervan is echter dat het aantal uitblinkers
klein is. Veel potentieel sterke rekenaars presenteren mogelijk onder hun
niveau. Dat is in heel Nederland zo en dat is bij veel scholen van Agora
niet anders.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 30-31 |
Number of pages | 2 |
Journal | Marktplaats |
Volume | 2021 |
Issue number | 27 |
Publication status | Published - Feb 2021 |