TY - JOUR
T1 - Rekendocent in vo en mbo - beschouwing naar aanleiding van een studieochtend rond het Raamwerk rekendocent in vo en mbo
AU - Keijzer, Ronald
PY - 2014
Y1 - 2014
N2 - Het is niet vanzelfsprekend dat de leraar wiskunde het rekenen op vo en mbo verzorgt. Daarom is er een noodzaak ontstaan om de contouren van de leraar rekenen te schetsen, temeer omdat rekenen geen formeel vak is in het vo of mbo en er dus geen opleiding tot rekenleraar is. Het ministerie van OCW heeft daarom een projectgroep met vertegenwoordigers van ROC's, hogescholen, de Universiteit Utrecht, de NVvW, vmbo en het steunpunt mbo, de opdracht gegeven tot het samenstellen van een raamwerk voor scholing en nascholing van de rekendocent voor het vo en mbo. Naar aanleiding van een studieochtend rond het Raamwerk rekendocent schreef de auteur deze beschouwing.
AB - Het is niet vanzelfsprekend dat de leraar wiskunde het rekenen op vo en mbo verzorgt. Daarom is er een noodzaak ontstaan om de contouren van de leraar rekenen te schetsen, temeer omdat rekenen geen formeel vak is in het vo of mbo en er dus geen opleiding tot rekenleraar is. Het ministerie van OCW heeft daarom een projectgroep met vertegenwoordigers van ROC's, hogescholen, de Universiteit Utrecht, de NVvW, vmbo en het steunpunt mbo, de opdracht gegeven tot het samenstellen van een raamwerk voor scholing en nascholing van de rekendocent voor het vo en mbo. Naar aanleiding van een studieochtend rond het Raamwerk rekendocent schreef de auteur deze beschouwing.
M3 - Article
SN - 0928-7175
VL - 33
SP - 83
EP - 85
JO - Panama-Post - Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk
JF - Panama-Post - Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk
ER -