Abstract
We geven een beschrijving van vijftig jaar wiskunde op de lerarenopleiding primair onderwijs in continue ontwikkeling. We beginnen met een typering van twee visies: het traditionele rekenonderwijs - en het realistische wiskundeonderwijs. Daarna volgt er een historisch overzicht van het opleidingsonderwijs met naar aanleiding daarvan een discussie met de opleiders van de ELWIeR onderzoeksgroep. We sluiten af met het schetsen van een perspectief rond de onderwerpen theorie & praktijk, de rol van de vakkennis van pabostudenten en de inzet van nieuwe technieken.
Translated title of the contribution | Primary Mathematics Teacher Education: Mathematics in primary education teacher training in continuous development |
---|---|
Original language | Dutch |
Title of host publication | Vijftig jaar leraren opleiden |
Editors | Gerda Geerdink, Anja Swennen |
Place of Publication | Amsterdam |
Publisher | Boom Uitgevers |
Chapter | 23 |
Pages | 293 - 304 |
Number of pages | 12 |
Edition | 1 |
ISBN (Print) | 9789024438358 |
Publication status | Published - Nov 2021 |