Wiskunde op de lerarenopleiding primair onderwijs in voortdurende ontwikkeling

Translated title of the contribution: Primary Mathematics Teacher Education: Mathematics in primary education teacher training in continuous development

Ronald Keijzer*, Wil Oonk, Marc van Zanten

*Corresponding author for this work

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademicpeer-review

Abstract

We geven een beschrijving van vijftig jaar wiskunde op de lerarenopleiding primair onderwijs in continue ontwikkeling. We beginnen met een typering van twee visies: het traditionele rekenonderwijs - en het realistische wiskundeonderwijs. Daarna volgt er een historisch overzicht van het opleidingsonderwijs met naar aanleiding daarvan een discussie met de opleiders van de ELWIeR onderzoeksgroep. We sluiten af met het schetsen van een perspectief rond de onderwerpen theorie & praktijk, de rol van de vakkennis van pabostudenten en de inzet van nieuwe technieken.
Translated title of the contributionPrimary Mathematics Teacher Education: Mathematics in primary education teacher training in continuous development
Original languageDutch
Title of host publicationVijftig jaar leraren opleiden
EditorsGerda Geerdink, Anja Swennen
Place of PublicationAmsterdam
PublisherBoom Uitgevers
Chapter23
Pages293 - 304
Number of pages12
Edition1
ISBN (Print)9789024438358
Publication statusPublished - Nov 2021

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Primary Mathematics Teacher Education: Mathematics in primary education teacher training in continuous development'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this