Praktische opdrachten: Beoordelen om van te leren

Translated title of the contribution: Practical assignments: assessment for learning

Marieke van der Schaaf, Hans Wessels

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Praktische opdrachten als vorm van beoordelen nemen in de kunstvakken een belangrijke plaats in. In dit artikel schetsen we hoe docenten praktische opdrachten kunnen gebruiken om het geleerde te beoordelen en om het leren van leerlingen te stimuleren. We presenteren daarbij het 'Vier Fasen Model', waarmee docenten reflectie en feedback expliciet kunnen inzetten als onderdelen van het leerproces van leerlingen.
Translated title of the contributionPractical assignments: assessment for learning
Original languageDutch
Article number1
Pages (from-to)10-25
Number of pages15
JournalCultuur + Educatie
Volume14
Issue number41
Publication statusPublished - 19 Dec 2014

Keywords

  • practical assignment
  • assessment
  • Reflection

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Practical assignments: assessment for learning'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this