Praktijkkaart Welbevinden: van analyse naar interventies

Hanneke Visser-van Balen, Chaja Deen, Mark Weghorst, Marloes Kleinjan, Anna de Haan

Research output: Book/ReportReportProfessional

Abstract

Deze praktijkkaart biedt een praktische handreiking om als schoolteam, door middel van een globale analyse, interventies te kiezen op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling en welbevinden. Deze praktijkkaart is een uitwerking van het ‘stappenplan bij schoolscan’ (domein ‘sociaal-emotionele ontwikkeling en welbevinden’) en vormt een brug tussen het bepalen van prioriteiten en kiezen van interventies op korte termijn. Ook vraagt deze praktijkkaart aandacht voor het welbevinden van het schoolteam.

De praktijkkaart is in eerste instantie bedoeld voor schoolteams in het voortgezet onderwijs. De termen en voorbeelden in deze praktijkkaart zijn afgestemd op deze context. De inhoud is echter ook goed toepasbaar op de context van het primair onderwijs en MBO. De kaart kan gebruikt worden in zowel regulier als speciaal onderwijs.
Original languageEnglish
PublisherTrimbos-Instituut
Number of pages7
Publication statusPublished - 2021

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Praktijkkaart Welbevinden: van analyse naar interventies'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this