Abstract
Bij Onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht vinden wij het belangrijk
dat studenten tijdens één-op-één begeleidingsgesprekken, waarbij de uitwisseling
van feedback essentieel is, een actievere houding aannemen.
Dergelijke gesprekken duiden we met de term ‘feedbackdialogen’. Sinds
enige tijd zijn we op zoek naar manieren waarop je studenten actiever bij
feedbackdialogen kunt betrekken? “Dat is geen onderzoeksvraag”, merkte
Theo Wubbels ooit fijntjes op tijdens een onderzoeksoverleg waarbij we
onze onderzoeksprojecten bespraken. Dat is natuurlijk zo. Nee, het streven
naar die actieve houding van studenten is vooral onze drijfveer om rondom
het thema Feedback in interactie onderzoeksvragen te formuleren om
de kennis over zelfregulatie van studenten tijdens feedbackdialogen te
vergroten. De praktische toepassingen volgen dan hopelijk snel daarna...
Original language | Dutch |
---|---|
Title of host publication | Theorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels |
Editors | J.W.F. van Tartwijk, M. Brekelmans, P.J. den Brok, M.T. Mainhard |
Place of Publication | Amsterdam |
Publisher | SWP |
Pages | 43-55 |
Number of pages | 230 |
ISBN (Print) | 978 90 8850 501 0 |
Publication status | Published - 2014 |