Abstract
In deze rapportage wordt verslag gedaan van de gesprekken die het Steunpunt taal en rekenen mbo heeft gevoerd met op één na alle bekostigde mbo-instellingen in de periode oktober 2016 t/m maart 2017. Deze rapportage is gebaseerd op de reflectiebrieven die na de gesprekken zijn verstuurd aan de gesprekspartners met een afschrift aan de Colleges van Bestuur van de scholen. Tijdens de gesprekken zijn thema's aan de orde gekomen die zijn afgeleid van de Agenda rekenonderwijs vo/mbo, waarin deze gespreksronde ook is aangekondigd. In deze rapportage wordt in hoofdstuk 1 de aanleiding en de context van de gesprekken beschreven, evenals het doel en de werkwijze. In hoofdstuk 2 wordt de algemene reactie beschreven van de scholen op de beleidsmaatregelen met betrekking tot het vooralsnog niet mee laten meetellen van de hoogte van het resultaat van rekenen, evenals de algemene reactie op de Agenda rekenonderwijs vo/mbo en op het MBO Rekenplan van de MBO Raad. In hoofdstuk 3 zijn de bevindingen vastgelegd die betrekking hebben op de afzonderlijke onderwerpen uit de Agenda rekenonderwijs. In hoofdstuk 4 worden goede voorbeelden die tijdens de gesprekken zijn genoemd opgesomd. Hoofdstuk 5 geeft een overzicht van de knelpunten en hoofdstuk 6 geeft een overzicht van de ondersteuningsbehoefte van de scholen. In hoofdstuk 7 ten slotte doen we op basis van de gesprekken een aantal aanbevelingen aan de minister en aan de besturen van de mbo-scholen.
Original language | Dutch |
---|---|
Place of Publication | Ede |
Publisher | Steunpunt taal en rekenen mbo |
Number of pages | 32 |
Publication status | Published - 2017 |
Keywords
- vocational education and training