Abstract
Op vrijdag 22 november 2013 vond de vierde ELWIeR-conferentie plaats. Aanwezig waren opleiders rekenen-wiskunde van de lerarenopleiding basisonderwijs en leraren wiskunde van de tweede- en eerstegraads leraren-opleidingen. Tijdens de discussieronde 'Over de muurtjes' gingen opleiders van de verschillende typen lerarenopleidingen met elkaar in gesprek. In deze gesprekken ging het om zaken die alle lerarenopleiders rekenen-wiskunde raken, namelijk de 'Kennisbasis', het rekenen in het voortgezet onderwijs en de student die praktijkonderzoek verricht.
In de deelverslagen van de auteurs is te lezen hoe opleiders van verschillende typen onderwijs elkaar een spiegel voorhouden en hoe ze verkennen wat ze mogeljk aan elkaar hebben. Op dit laatste wordt in de afsluitende reflectie nader ingegaan
In de deelverslagen van de auteurs is te lezen hoe opleiders van verschillende typen onderwijs elkaar een spiegel voorhouden en hoe ze verkennen wat ze mogeljk aan elkaar hebben. Op dit laatste wordt in de afsluitende reflectie nader ingegaan
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 8-12 |
Journal | Panama-Post - Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk |
Volume | 33 |
Publication status | Published - 2014 |