Oude wijn in nieuwe zakken? De psychologie van mensen in organisaties heeft meer te bieden dan Matthijs Bal denkt

Translated title of the contribution: Old wine in new bottles? : The psychology of people in organizations has more to offer than Matthijs Bal thinks

N. Ellemers, Dick de Gilder

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Abstract

In dit artikel reageren wij op de bewering dat de hedendaagse arbeids- en organisatiepsychologie de mens benadert als 'homo economicus' (Bal, 2015). Wij betogen dat er binnen dit vakgebied wel degelijk stelselmatig aandacht wordt besteed aan de interpersoonlijke relaties en emotionele reacties in werksituaties. Daarnaast wijzen wij op de beperkingen van de oplossingen die Bal voorstelt. Wij onderbouwen ons betoog met bestaande theorie en onderzoek over mensen in organisaties.
Translated title of the contributionOld wine in new bottles? : The psychology of people in organizations has more to offer than Matthijs Bal thinks
Original languageDutch
Pages (from-to)163-163
JournalGedrag en Organisatie
Volume29
Issue number2
DOIs
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • neoliberalism
  • human dignity
  • workplace democracy
  • work and organizational psychology

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Old wine in new bottles? : The psychology of people in organizations has more to offer than Matthijs Bal thinks'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this