Opportunity-to-learn van aftrekken tot 100 in twee rekenwiskundemethodes

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionAcademicpeer-review

Abstract

De gelegenheid tot leren die een reken-wiskundemethode biedt, wordt bepaald door het wat en het hoe van die methode. Het wat betreft de leerinhoud die wordt aangeboden en de prestatieverwachtingen. Het hoe betreft de presentatie van de geboden leerinhoud, vanuit het perspectief van het faciliteren van het leren van de geboden leerinhoud. In deze presentatie geven we een doorkijkje in de gelegenheid tot leren van aftrekken tot 100 in twee methodes, vanuit de drie perspectieven leerinhoud, prestatieverwachtingen en faciliteren van leren.
Original languageDutch
Title of host publicationRekenen-wiskunde op niveau. Verslag van de 31e Panama-conferentie gehouden op 31 januari & 1 februari 2013 te Utrecht
EditorsM. van Zanten
Place of PublicationUtrecht
PublisherPanama/Freudenthal Instituut
Pages217-236
Number of pages20
Publication statusPublished - 31 Jan 2013

Cite this