Opleiden voor rekenen-wiskunde in het basisonderwijs

Translated title of the contribution: Educating teachers for primary mathematics teaching

R. Keijzer, W. Oonk, Hanneke Van Doornik-Beemer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Abstract

In dit hoofdstuk staat het opleiden voor het vak rekenen-wiskunde centraal. Achtereenvolgens wordt de maatschappelijke context van rekenen-wiskunde besproken en de vormgeving van het vak op de basisschool. Daarna wordt ingegaan op de opleidingsdidactiek: hoe worden studenten opgeleid voor wiskunde in het basisonderwijs en hoe zorgen lerarenopleiders rekenen-wiskunde ervoor dat zowel hun eigen vakdidactische als wiskundige kennis en vaardigheden van hoog niveau blijft.
Translated title of the contributionEducating teachers for primary mathematics teaching
Original languageDutch
Title of host publicationKennisbasis Lerarenopleiders
Subtitle of host publicationKatern 3, Inhoud en vakdidactiek op de lerarenopleidingen
Place of PublicationEindhoven
PublisherVELON
Pages131-137
Number of pages6
Volume3
Publication statusPublished - 2017

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Educating teachers for primary mathematics teaching'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this