Motivatie voor Engels en Frans in het tweetalig onderwijs. Zijn leerlingen in het tweetalig onderwijs gemotiveerdere taalleerders?

Translated title of the contribution: Motivation for English and French in bilingual education

A. Elzenga, H.C.J. de Graaff

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Motivatie is een belangrijke factor bij het leren van vreemde talen op school. In het artikel van Ard Elzenga en Rick de Graaff wordt gekeken naar de motivatie van leerlingen voor het leren van Engels en Frans. Daarbij is een vergelijking gemaakt tussen leerlingen uit de eerste en derde klas van het tweetalig onderwijs (tto) en het reguliere eentalige onderwijs (eto). Uit het onderzoek bleek dat de tto-leerlingen gemotiveerder zijn voor het leren van Engels dan de eto-leerlingen. Voor het Frans waren de tto-leerlingen in de eerste klas minder gemotiveerd dan eto-leerlingen, terwijl in de derde klas het tegenovergestelde bleek. Hier waren de tto-leerlingen niet alleen gemotiveerder voor het leren van Engels, maar ook van Frans. De auteurs opperen een aantal verklaringen voor dit opmerkelijke verschil.
Translated title of the contributionMotivation for English and French in bilingual education
Original languageDutch
Pages (from-to)16-26
Number of pages11
JournalLevende Talen Tijdschrift
Volume16
Issue number4
Publication statusPublished - 2015

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Motivation for English and French in bilingual education'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this