Meten, bewegen en construeren: Boek Grote Rekendag

Translated title of the contribution: Measuring, moving and constructing: Big Mathematics Day

R. Keijzer, V.H. Jonker, M.J. Abels, F.H.J. van Galen, A.B. Buter, A. Markusse, F. Munk, L. Oosterwaal, L. Prinsen, Marijke Spoelder, Merel Sprong

Research output: Other contributionOther research output

Abstract

Kinderen verkennen tijdens de Grote Rekendag de eigen omgeving en andere herkenbare plaatsen vooral via meet- en meetkundeactiviteiten.
De opdrachten zijn op vier niveaus uitgewerkt (groep 1-2, groep 3-4, groep 5-6, groep 7-8). Deze aanduiding is slechts een indicatie van het niveau, de leerkracht kan zelf bepalen wat ingezet kan worden in de eigen groep.
Translated title of the contributionMeasuring, moving and constructing: Big Mathematics Day
Original languageDutch
Typeteaching materials
Media of outputBook/Web/PDF
PublisherFreudenthal instituut
Number of pages84
Place of PublicationUtrecht
Volume15
Publication statusPublished - 22 Mar 2017

Keywords

  • mathematics education
  • Primary education

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Measuring, moving and constructing: Big Mathematics Day'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this