Met Woorden in de Weer

Translated title of the contribution: Working with Words

Rob Zwitserlood, Astrid van Leerdam, E. Gerrits

    Research output: Non-textual formWeb publication/siteProfessional

    Abstract

    Kinderen met taalontwikkelingsstoornissen hebben vaak een kleine woordenschat. Ze ondervinden niet alleen moeite met impliciet (incidenteel) woordleren, maar ook met het expliciet (gericht) leren van woorden. De woordenschatdidactiek Met Woorden in de Weer is gericht op expliciet woordenschatonderwijs in het basisonderwijs. Ook in het cluster 2 onderwijs wordt de didactiek toegepast. In dit artikel wordt een studie beschreven naar het effect van Met Woorden in de Weer op het woordleren van kinderen met taalontwikkelingsstoornissen.
    Translated title of the contributionWorking with Words
    Original languageDutch
    PublisherVHZ-online
    Publication statusPublished - 16 Apr 2016

    Fingerprint

    Dive into the research topics of 'Working with Words'. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this