Met je mobiel op excursie: Digitale excursies voor actief en open onderwijs

Translated title of the contribution: Using mobile phones for field trip activities: The role of digital field trips for creating active and open education

W.A. Marra, L.J. Paul, E.L. van der Zee

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Excursies en veldwerken zijn onmisbaar in ons vak. Het is de enige manier om het studieobject in levenden lijve te onderzoeken en te ervaren. Maar de organisatie en begeleiding kosten docenten een hoop tijd. Zie de aandacht maar eens te verdelen over uitgewaaierde veldwerkgroepjes, en uitdagende opdrachten te bedenken. Bij wijze van test gingen geografiestudenten van de Universiteit Utrecht alleen op pad met een digitale excursiegids op tablet en smartphone, zonder begeleiders dus. De bevindingen waren zeer positief: de zelfstandige, digitaal ondersteunde excursievorm maakt het onderwijs actiever en is een uitgelezen kans om excursiemateriaal te delen voor hergebruik buiten de universiteit.
Translated title of the contributionUsing mobile phones for field trip activities: The role of digital field trips for creating active and open education
Original languageDutch
Pages (from-to)32-34
Number of pages3
JournalGeografie
Volume2018
Issue number1
Publication statusPublished - Jan 2018

Keywords

  • geography
  • education
  • field trips
  • mobile phone

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Using mobile phones for field trip activities: The role of digital field trips for creating active and open education'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this