Meetkunde uit de kunst in de klas: Boek Grote Rekendag

Translated title of the contribution: Geometry in art brought to the classroom: Big Mathematics Day

R. Keijzer, V.H. Jonker, A.B. Buter, Greetje van Dijk, F.H.J. van Galen, A. Markusse, L. Oosterwaal, L. Prinsen, Marijke Spoelder, M.M. Wijers, Merel Sprong, C.M. van Bavel

Research output: Other contributionOther research output

Abstract

De Grote Rekendag staat dit jaar helemaal in het teken van rekenkunst. Patronen, symmetrie, keerkunst, meten, het komt allemaal aan bod. Museum Boijmans Van Beuningen is partner van de Grote Rekendag 2015.
Translated title of the contributionGeometry in art brought to the classroom: Big Mathematics Day
Original languageDutch
Typeteaching materials
Media of outputBook/Web/PDF
PublisherFreudenthal instituut
Number of pages122
Place of PublicationUtrecht
Volume13
Publication statusPublished - 25 Mar 2015

Keywords

  • mathematics education
  • primary education

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Geometry in art brought to the classroom: Big Mathematics Day'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this