Meertaligheid en culturele diversiteit vieren: Didactische handvatten voor luistertaal in de klas

Kimberley Mulder*, Jan ten Thije, F.C. Groothoff, Kimberly Naber, Trenton Hagar, S.E.D. Spee

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

In de NT2-klas is meertaligheid een vanzelfsprekend gegeven, maar vaak worden deze bronnen van kennis niet benut. De cursisten moeten immers Nederlands leren. Hoe maak je als docent effectief gebruik van de talenkennis van jouw cursisten? In dit artikel leggen Kimberley Mulder, Jan ten Thije, Frederike Groothoff, Kimberly Naber, Trenton Hagar en Saskia Spee uit hoe luistertaal een van de meertalige strategieën kan zijn om het leren van het Nederlands te ondersteunen.
Original languageDutch
JournalLES Tijdschrift voor Nt2 en taal in het onderwijs
Volume42
Issue number225
Publication statusPublished - 27 Mar 2023

Cite this