Abstract
In dit onderzoek naar maatschappelijk draagvlak en binding van KRO-NCRV hebben onderzoekers van de Universiteit Utrecht onder leiding van Dr. Karin van Es en Prof. Dr. Eggo Müller de follow-up communicatie over media content van de publieke omroepen in kaart gebracht. Specifiek hebben zij onderzocht welke rol de programma’s van KRO-NCRV in het seizoen 2017-2018 in de nationale pers (deelonderzoek 1) en op de social media-platformen Twitter, Facebook, YouTube en Instagram (deelonderzoek 2) spelen. Als follow-up communicatie worden uiteenlopende vormen van communicatie en interactie beschouwd waarbij gerefereerd wordt aan een radio- of televisieprogramma, een presentator of een omroep. Deze deze follow-up communicatie is door middel van topic modelling (deelstudie 1) en digitale netwerk- en interactie-analyses (deelstudie 2) in kaart gebracht. Naast de ledenaantallen biedt follow-up communicatie, iets waar Minister Slob in de Kamerbrief over toekomst publieke omroep van 14 Juni 2019 op aanstuurde, één mogelijkheid de maatschappelijke verankering te onderbouwen ‘door andere aantoonbare vormen van interactie en binding aan te gaan met de achterban’.
| Original language | English |
|---|---|
| Number of pages | 269 |
| Publication status | Published - 12 Jul 2019 |