Abstract
Opbrengstgericht werken wordt alom gezien als manier om
onderwijsopbrengsten te verhogen. Het is daarom van belang
dat aanstaande leraren ook opbrengstgericht kunnen werken.
Dit artikel beschrijft hoe in een pilot op de iPabo, een lerarenopleiding
voor het basisonderwijs in Amsterdam en Alkmaar,
een vorm is gevonden om het opbrengstgericht werken voor het
vak rekenen-wiskunde een plek te geven in het opleidingsonderwijs.
Dit is gedaan door opbrengstgericht werken nadrukkelijk
te beschouwen als onderzoeksaanpak en door de dialoog met het
veld aan te gaan. Dit artikel beschrijft het ontwerp, de uitvoering
en de evaluatie als een vorm van educatief ontwerponderzoek
en reflecteert op de opbrengsten en uitdagingen voor het
vervolg.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 39-45 |
Number of pages | 7 |
Journal | Tijdschrift voor Lerarenopleiders |
Volume | 33 |
Issue number | 2 |
Publication status | Published - 2012 |