Leraren basisonderwijs leren opbrengstgericht werken

R. Keijzer, Josje van der Linden, J. Vos-Bos, L. Verbeek-Pleune

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Abstract

Opbrengstgericht werken wordt alom gezien als manier om onderwijsopbrengsten te verhogen. Het is daarom van belang dat aanstaande leraren ook opbrengstgericht kunnen werken. Dit artikel beschrijft hoe in een pilot op de iPabo, een lerarenopleiding voor het basisonderwijs in Amsterdam en Alkmaar, een vorm is gevonden om het opbrengstgericht werken voor het vak rekenen-wiskunde een plek te geven in het opleidingsonderwijs. Dit is gedaan door opbrengstgericht werken nadrukkelijk te beschouwen als onderzoeksaanpak en door de dialoog met het veld aan te gaan. Dit artikel beschrijft het ontwerp, de uitvoering en de evaluatie als een vorm van educatief ontwerponderzoek en reflecteert op de opbrengsten en uitdagingen voor het vervolg.
Original languageDutch
Pages (from-to)39-45
Number of pages7
JournalTijdschrift voor Lerarenopleiders
Volume33
Issue number2
Publication statusPublished - 2012

Cite this