Innoveren met perspectief, vernieuwing van bètatechnisch onderwijs

P. Appelhof, A.M.W. Bulte, F. Seller

Research output: Book/ReportBookProfessional

Abstract

De vernieuwing van het bètatechnisch onderwijs is binnen het voortgezet onderwijs op het ogenblik de meest populaire vernieuwing.Dat heeft resultaat: steeds meer leerlingen kiezen een bètaprofiel. Deze brochure gaat over de vraag hoe op havo/vwo-scholen de vernieuwing van het bètatechnisch onderwijs op gang komt en tot een nieuw onderwijsaanbod voor leerlingen leidt. De brochure informeert de lezer over factoren die er bij een vernieuwing toe doen. De beschrijvingen, aan de hand van een casus, leiden tot handreikingen die bruikbaar zijn voor docenten en rectoren die verantwoordelijk zijn voor soortgelijke schoolvernieuwingen. De casus betreft de ontwikkeling van het technasium op vijftien havo/vwo-scholen. In het technasium wordt het nieuwe schoolvak Onderzoeken en Ontwerpen (O&O) ontwikkeld, twee vaardigheden die essentieel zijn voor de bètaberoepspraktijk. De intentie is leerlingen vertrouwd te laten raken met beroeps- en praktijksituaties en hun interesse te wekken voor het bètatechnisch onderwijs in de vorm van projectonderwijs.
Original languageUndefined/Unknown
Place of PublicationUtrecht
PublisherOberon
Number of pages38
Publication statusPublished - 2008

Cite this