Impact van praktijkgericht onderwijsonderzoek door docentonderzoekers: een conceptueel raamwerk

Translated title of the contribution: Impact of practice-oriented educational research by teacher-researchers: a conceptual framework

S.E.A. Vrancken, L.H. Bronkhorst, G.T. Prins, W. Kuiper

Research output: Contribution to conferencePaperOther research output

Abstract

Beschrijven van impact van praktijkgericht onderwijsonderzoek is complex door gebrek aan een gestructureerde conceptualisering van het begrip “impact”. Het doel van dit onderzoek is verheldering van de betekenis van impact van praktijkgericht onderwijsonderzoek vanuit een tweezijdig perspectief waarbij zowel impact op onderwijspraktijk als onderwijswetenschappen wordt meegenomen. Er wordt een conceptueel raamwerk opgesteld op basis van literatuur en beoogde en gerealiseerde impact van praktijkgericht onderwijsonderzoek uitgevoerd door elf postdoc docentonderzoekers in voortgezet onderwijs. Eerste resultaten laten drie dimensies van impact zien: (a) scope, beschrijft wie wordt beïnvloed en wat veranderd; (b) aard, beschrijft het soort verandering; (c) gradatie, beschrijft de (subjectieve) grootte van verandering; en (d) duurzaamheid beschrijft het verloop van impact in de tijd.
Translated title of the contributionImpact of practice-oriented educational research by teacher-researchers: a conceptual framework
Original languageDutch
Publication statusUnpublished - 29 Jun 2017
EventOnderwijs Research Dagen - University of Antwerp, Antwerp, Belgium
Duration: 28 Jun 201730 Jun 2017
Conference number: 2017

Conference

ConferenceOnderwijs Research Dagen
Abbreviated titleORD
Country/TerritoryBelgium
CityAntwerp
Period28/06/1730/06/17

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Impact of practice-oriented educational research by teacher-researchers: a conceptual framework'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this