Hoe benut je de meertaligheid van cursisten in de NT2-les? De webapp 'Moedertaal in het NT2-onderwijs'

Translated title of the contribution: How to make use of multilingualism of students in education of Dutch as a second language?: The webapp 'Native language in education of Dutch as a second language'

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

    Abstract

    Al naar hun eerste les Nederlands brengen cursisten een schat aan taalvaardigheid mee: ze beheersen immers al een taal, of zelfs meerdere. Als docent kun je cursisten helpen dit taalkapitaal te benutten bij het leren van Nederlands, zodat hun meertaligheid echt meerwaarde krijgt. Maar daarvoor heb je wel kennis nodig van de bewuste talen. Aan de Universiteit Utrecht is afgelopen jaar een webapp ontwikkeld die zulke kennis toegankelijk maakt. Wat is de stand van zaken van het project? Wat zijn de ervaringen van docenten die de webapp gebruiken?
    Translated title of the contributionHow to make use of multilingualism of students in education of Dutch as a second language?: The webapp 'Native language in education of Dutch as a second language'
    Original languageDutch
    Pages (from-to)30-33
    Number of pages4
    JournalLes
    Volume37
    Issue number209
    Publication statusPublished - Mar 2019

    Fingerprint

    Dive into the research topics of 'How to make use of multilingualism of students in education of Dutch as a second language? The webapp 'Native language in education of Dutch as a second language''. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this