Hoe beïnvloeden webcare-reacties onze percepties van rechtvaardigheid?

Research output: Non-textual formWeb publication/siteProfessional

Abstract

Door de corona-crisis krijgen organisaties nog meer dan voorheen te maken met online klachten, bijvoorbeeld over bestellingen die niet of veel te laat worden bezorgd of het aanbieden van producten tegen woekerprijzen. Organisaties gaan vooral het gesprek aan met klagende klanten om zo de negativiteit over hun product of dienst te verminderen en om imagoschade te voorkomen. Maar naast de organisatie en de klant is er nog een derde partij betrokken in het publieke gesprek: omstanders. Dit zijn (potentiële) consumenten die het gesprek tussen de organisatie en de klant meelezen en zich (soms) mengen in het gesprek. Onderzoek heeft aangetoond dat de formulering van webcare-reacties op negatieve berichten de attitude van klanten beïnvloedt. Maar gaan deze effecten ook op voor omstanders
Original languageDutch
PublisherStichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC).
Media of outputOnline
Publication statusPublished - 20 May 2020

Keywords

  • webcare
  • conversational human voice
  • justice perceptions

Cite this