Het verband tussen structurele en proceskwaliteit is niet lineair. Over hoe belangrijk interne professionalisering is

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

De samenwerking met onderwijs, al dan niet in een integraal kindcentrum, lijkt onontkoombaar. Die verzuchting hoor je in de kinderopvang steeds vaker. In het onderwijs bezint twee derde van de schooldirecties zich op overname van of samenwerking met kinderopvang. De vrees van veel kinderopvangondernemers dat ‘het onderwijs’ het dan voor het zeggen krijgt, lijkt niet geheel ongegrond. Als het om de educatieve ontwikkeling van peuters gaat, wil in ieder geval de Onderwijsraad dat de regie bij het onderwijs komt te liggen. Samenwerken, integreren, overnemen, allemaal onder het motto van ‘De doorgaande lijn’. De deus ex machina van het onderwijs, of toch niet?
Original languageEnglish
Pages (from-to)28-32
JournalBeleid Bestuur Management & Pedagogiek in de kinderopvang
Volume2015
Issue number5
Publication statusPublished - 2015

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Het verband tussen structurele en proceskwaliteit is niet lineair. Over hoe belangrijk interne professionalisering is'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this