Abstract
Over zelfregulatie en over feedback is veel gepubliceerd (zie onder meer Askew & Lodge, 2000; Nicol & Macfarlane-Dick, 2006; Zimmerman & Martinez-Pons, 1990; Zimmerman, 2002, 2008; Zimmerman & Moylan,
2009). Deze publicaties geven ons inzicht in verschillende theoretische concepten en beschrijven het belang
van het geven van feedback voor het proces tot zelfregulatie. In de praktijk hebben docenten echter vaak
behoefte aan concrete beschrijvingen van wat ze wanneer kunnen doen om de zelfregulatie door middel van
feedback bij studenten te stimuleren. In dit artikel wordt op basis van de theorie een concreet handelingsschema voor pabodocenten beschreven. Dit handzame schema kunnen zij als effectief middel voor het geven
van duurzame feedback gebruiken om studenten te stimuleren hun eigen leerproces te reguleren
2009). Deze publicaties geven ons inzicht in verschillende theoretische concepten en beschrijven het belang
van het geven van feedback voor het proces tot zelfregulatie. In de praktijk hebben docenten echter vaak
behoefte aan concrete beschrijvingen van wat ze wanneer kunnen doen om de zelfregulatie door middel van
feedback bij studenten te stimuleren. In dit artikel wordt op basis van de theorie een concreet handelingsschema voor pabodocenten beschreven. Dit handzame schema kunnen zij als effectief middel voor het geven
van duurzame feedback gebruiken om studenten te stimuleren hun eigen leerproces te reguleren
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 70-80 |
Journal | VELON : tijdschrift voor lerarenopleiders |
Volume | 42 |
Issue number | 3 |
Publication status | Published - 2021 |