Het meten van conceptueel begrip bij hbo-studenten International Business

Sue Ashley, Harmen Schaap, Elly de Bruijn

Research output: Contribution to conferencePosterOther research output

Abstract

Conceptueel begrip is een synthese van declaratieve-, procedurele- en situationele kennis dat studenten in staat stelt om complexe problemen in de beroepspraktijk op te lossen. Het meten is van belang om conceptueel begrip te bepalen en te kunnen vaststellen hoe het gestimuleerd kan worden. Het doel van deze studie is een adequate meetmethode te ontwikkelen. Concept maps en essays zijn verzameld van 96 vierdejaars hbo-studenten international business. Om het conceptueel begrip te bepalen wordt een rubric ontwikkeld waarmee vereiste dimensies worden geëxpliciteerd. Voorlopige resultaten laten zien dat om conceptueel begrip te meten de meest geschikte manier is: eerst een concept map en daarna een essay. De voorlopige conclusie is dat de rubric gebruikt kan worden om conceptueel begrip te beoordelen.
Original languageDutch
Publication statusUnpublished - 2014
EventOnderwijs Research Dagen (ORD) - Groningen, Netherlands
Duration: 11 Jun 201413 Jun 2014

Conference

ConferenceOnderwijs Research Dagen (ORD)
Country/TerritoryNetherlands
CityGroningen
Period11/06/1413/06/14

Bibliographical note

Poster gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen 2014, juni 11-13

Keywords

  • concept maps
  • conceptueel begrip
  • essays
  • hbo-studenten international business
  • rubrics (beoordelingsrubrieken)

Cite this