Abstract
Conceptueel begrip is een synthese van declaratieve-, procedurele- en situationele kennis dat studenten in staat stelt om complexe problemen in de beroepspraktijk op te lossen. Het meten is van belang om conceptueel begrip te bepalen en te kunnen vaststellen hoe het gestimuleerd kan worden. Het doel van deze studie is een adequate meetmethode te ontwikkelen. Concept maps en essays zijn verzameld van 96 vierdejaars hbo-studenten international business. Om het conceptueel begrip te bepalen wordt een rubric ontwikkeld waarmee vereiste dimensies worden geëxpliciteerd. Voorlopige resultaten laten zien dat om conceptueel begrip te meten de meest geschikte manier is: eerst een concept map en daarna een essay. De voorlopige conclusie is dat de rubric gebruikt kan worden om conceptueel begrip te beoordelen.
| Original language | Dutch |
|---|---|
| Publication status | Unpublished - 2014 |
| Event | Onderwijs Research Dagen (ORD) - Groningen, Netherlands Duration: 11 Jun 2014 → 13 Jun 2014 |
Conference
| Conference | Onderwijs Research Dagen (ORD) |
|---|---|
| Country/Territory | Netherlands |
| City | Groningen |
| Period | 11/06/14 → 13/06/14 |
Bibliographical note
Poster gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen 2014, juni 11-13Keywords
- concept maps
- conceptueel begrip
- essays
- hbo-studenten international business
- rubrics (beoordelingsrubrieken)