Abstract
Om complexe problemen in de beroepspraktijk op te lossen hebben studenten in het hoger beroepsonderwijs (hbo) een diep niveau van conceptueel begrip nodig. Een instrument dat conceptueel begrip bij hbo-studenten adequaat kan meten is daarom gewenst. Het doel van dit onderzoek is om een dergelijk instrument te ontwikkelen. In het instrument worden vier oplopende niveaus van begrip beoordeeld op drie criteria. Om dit instrument verder te ontwikkelen zullen 30 vierdejaars hbo-studenten van de Engelstalige cursus International Business and Management Studies participeren. Twee methoden zullen met elkaar vergeleken worden: essays en concept maps. Experts en onderzoekers zullen het niveau van conceptueel begrip zoals geëxpliciteerd in de twee methoden beoordelen.
Original language | Dutch |
---|---|
Publication status | Unpublished - 2012 |
Event | Onderwijs Research Dagen 2012 - Wageningen, Netherlands Duration: 20 Jun 2012 → 22 Jun 2012 |
Conference
Conference | Onderwijs Research Dagen 2012 |
---|---|
Country/Territory | Netherlands |
City | Wageningen |
Period | 20/06/12 → 22/06/12 |