Het kind, het badwater en de leesmethodes

Translated title of the contribution: The baby, the bath wather and teaching methods for reading

Suzanne Bogaerds-Hazenberg, J. Evers-Vermeul, Huub van den Bergh

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Waar scholen lange tijd kozen voor kant-en-klare lesmethodes voor begrijpend lezen, klinkt steeds vaker de vraag of het verstandig is om dergelijke methodes te behouden. Scholen gaan als alternatief zelf leeslessen en -materialen ontwerpen of zetten een nog radicalere stap door het hele vak begrijpend lezen af te schaffen. Met de dalende leesvaardigheid van Nederlandse leerlingen wordt immers al snel met de vinger gewezen naar de kwaliteit van bestaande methodes. Is dat terecht?
Translated title of the contributionThe baby, the bath wather and teaching methods for reading
Original languageDutch
Pages (from-to)49-53
JournalDidactief
Volume54
Issue number5
Publication statusPublished - 2024

Fingerprint

Dive into the research topics of 'The baby, the bath wather and teaching methods for reading'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this