Abstract
Het lijkt al weer vele jaren geleden dat de opleiding tot leraar basisonderwijs nog een overzichtelijke opleiding was. Studenten volgden modulen en voerden opdrachten uit in de stage. Er werd geleerd over alle vakken in de basisschool. Verder was er aandacht voor pedagogische aspecten van het beroep. Het geleerde op de opleiding werd in de stage uitgeprobeerd; er werd ervaring opgedaan op de werkplek. Om te kijken of studenten zich ontwikkeld hadden tot startbekwame leraren werden ze getoetst, maakten ze werkstukken en deden ze verslag van activiteiten in de stage. Tijdens de laatste stage verbleef de student in het algemeen lange tijd in een klas. In deze fase van de opleiding stond zo het opdoen van werkervaring centraal. Voor veel studenten betekende deze laatste fase van de opleiding dan ook een opstap naar een eerste baan in het onderwijs.
Original language | Undefined/Unknown |
---|---|
Pages (from-to) | 14-15 |
Number of pages | 2 |
Journal | Panama-Post - Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk |
Volume | 25 |
Issue number | 2 |
Publication status | Published - 2006 |
Keywords
- Mathematics
- Landbouwwetenschappen
- Natuurwetenschappen
- Wiskunde: algemeen