Abstract
Effectief intermodaal goederenvervoer wordt in veel gevallen belemmerd door het
optreden van flessenhalseffecten op transportnetwerken. Het begrip van deze
knelpunten is tot dusver incompleet gebleken. In dit artikel wordt daarom op
systematische wijze een inventarisatie van knelpunten in intermodaal
goederenvervoer gemaakt, die gevat kan worden in een sectoroverstijgend
raamwerk. Een integrale benadering van deze knelpunten biedt belangrijke nieuwe
inzichten voor beleidsmakers en private partijen die zich bezighouden met
goederenvervoer in de ruimtelijke praktijk.
optreden van flessenhalseffecten op transportnetwerken. Het begrip van deze
knelpunten is tot dusver incompleet gebleken. In dit artikel wordt daarom op
systematische wijze een inventarisatie van knelpunten in intermodaal
goederenvervoer gemaakt, die gevat kan worden in een sectoroverstijgend
raamwerk. Een integrale benadering van deze knelpunten biedt belangrijke nieuwe
inzichten voor beleidsmakers en private partijen die zich bezighouden met
goederenvervoer in de ruimtelijke praktijk.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 220-225 |
Number of pages | 6 |
Journal | Rooilijn |
Volume | 45 |
Issue number | 3 |
Publication status | Published - 2012 |