Het ERK in het voortgezet onderwijs: Ervaringen van docenten moderne vreemde talen

M.L.I. Moonen, E. Stoutjesdijjk, A. Corda, R. de Graaff

Research output: Contribution to journalArticleAcademic

Abstract

In dit artikel worden de resultaten gepresenteerd van een onderzoek naar kennis en gebruik van het ERK door docenten Engels, Frans en Duits in het voortgezet onderwijs, en naar hun behoeften en plannen. De gegevens laten verschillen tussen talen en schooltypes zien. Docenten die (ook) in de bovenbouw les geven, blijken meer over het ERK te weten dan docenten die geen bovenbouwklassen hebben. Docenten Frans weten gemiddeld het meest over het ERK, gevolgd door docenten Duits en daarna Engels. Ongeveer 60% heeft plannen om het ERK op korte termijn meer te gaan toepassen in de eigen les- en toetspraktijk en er is veel behoefte aan nascholing en informatie over gebruik van het ERK.
Original languageDutch
Pages (from-to)34-44
Number of pages10
JournalLevende Talen Tijdschrift
Volume11
Issue number4
Publication statusPublished - 2010

Keywords

  • ERK
  • vo
  • docenten
  • nascholing

Cite this