Handboek Het verbonden winkelgebied: hoe collectieve digitale marketing kan bijdragen aan een aantrekkelijke binnenstad

A.H. Risselada, D. Hagen, J.W.J. Weltevreden, O.A.L.C. Atzema, B. Spierings, J.W.H. Janssen, F. Ghaus

Research output: Book/ReportBookProfessional

Abstract

Veel stedelijke winkelgebieden kampen met teruglopende bezoekersaantallen en dalende winkelomzetten. Men komt er vaker om recreatieve redenen, als ‘click & collect’-bestemming voor het ophalen van online gekochte artikelen en voor advies over producten en diensten. Ondernemers, gemeentes en andere stakeholders werken steeds vaker collectief samen om het winkelgebied toekomstbestendig te maken. De marketing van het winkelgebied is daarbij een belangrijk thema, waarbij online een steeds prominentere rol gaat spelen binnen de totale strategie. In de praktijk zijn maar weinig van deze collectieven echt succesvol in de digitale marketing van hun winkelgebied. Met dit handboek willen we collectieven, centrum- managers, ondernemers en andere partijen helpen met het opzetten van een duurzame digitale marketingstrategie van hun winkelgebied en deze effectief in te zetten. Dit handboek geeft praktische handvatten voor het ontwikkelen van effectieve online kanalen en digitale marketingactiviteiten en dient als aanvulling op een algemene collectieve marketingstrategie.
Original languageEnglish
Place of PublicationZeist
PublisherPlatform De Nieuwe Winkelstraat
Number of pages59
ISBN (Print)9789463011785
Publication statusPublished - 2018

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Handboek Het verbonden winkelgebied: hoe collectieve digitale marketing kan bijdragen aan een aantrekkelijke binnenstad'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this