Gereedschap om wiskunde in de vingers te krijgen

Translated title of the contribution: Tools to "get mathematics in your fingers"

Research output: Contribution to journalArticleAcademic

Abstract

Over het gebruik van ICT-gereedschap in de wiskundeles zijn de meningen verdeeld. In dit themanummer over wiskunde en nieuwe media schetst Paul Drijvers twee theoretische invalshoeken om tegen deze inzet aan te kijken. Instrumentatietheorie beschrijft hoe ICT een instrument wordt voor wiskunde, en de theorie van belichaamde cognitie benadrukt de rol van het lichaam in het leren, ook van wiskunde. Na enkele voorbeelden pleit Paul voor een integratie van de twee, onder de noemer van belichaamde instrumentatie, om te bevorderen dat leerlingen wiskunde door de inzet van ICT in de vingers krijgen.
Translated title of the contributionTools to "get mathematics in your fingers"
Original languageDutch
Pages (from-to)152-155
JournalNieuw archief voor wiskunde. Serie 5
Volume21
Issue number3
Publication statusPublished - 2020

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Tools to "get mathematics in your fingers"'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this